reklama

Agresivita u detí...?

Každý človek má v sebe sklony k agresivite, len niekto sa vie ovládať a iný to v sebe ešte kvalitne pestuje. Podľa môjho názoru sa už v dnešnej dobe takéto vystupovanie u mnohých ľudských jedincov pokladá za bežnú súčasť prejavu. Prekvapuje vás teda ešte, ak vám malé dieťa vynadá, či terorizuje svojich slabších rovesníkov??

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Áno?? Lebo mnohí na to reagujú len „trápnym" úškľabkom a potom, ako keby sa nič nedialo. Veru, niet sa čomu čudovať, že deti si takúto komunikáciu obľúbia, keď tým nakoniec dosiahnu, čo chcú...a sú aj stredobodom pozornosti!!

Zapínam televízor. Beriem do rúk diaľkové ovládanie a prepínam televízne kanály ako sa mi to ponúka... Žiadna sláva. Keď práve nezúri ozajstná prestrelka, tak aspoň slovná sa pritrafí..

Samozrejme, to isté sa ponúka aj detskému divákovi. Veď prečo nie!! Nech vidia, čo sa vo svete deje. „Listovala" som na internete a našla som malú odpoveď na otázku, prečo sa agresivita u deti tak zvýšila. Rodičia prestavajú komunikovať so svojimi deťmi. „Len toľko?" pýtam sa sama seba... Ale áno, veru! Pustia im film, či rozprávku, ktoré už ,mimochodom, tiež nie sú tým, čím bývali - vyhrávajú hrdinovia s riadne nahromadenou svalovou hmotou... A hry ?? Len aby sme pozabíjali všetkých, čo nám vojdú do cesty. „Žiadna milosť! MUSÍM vyhrať! Vyhrať, zdolať ich a ja som Najlepší!!! ...ja, ja a iba ja!"

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ak im teda dovolíme takto sa „zabávať," potom sa naozaj nemôžme sťažovať, že: „Moje dieťa je akési nervózne, nepokojné..." "A komunikujete s ním ??" „ NO samozrejme, keď príde zo školy stále mu skontrolujem žiačku knižku, a tiež dozriem ako sa oblečie a dbám aj na hygienu..." A týmto sa naša rodičovská úloha skončila, ovšem, ak netreba samozrejme zaplatiť za nič, čo v škole rozbil... tak je všetko O.K. ...ach, akí sme skvelí rodičia!

Dosť veľkým impulzom pre deti je aj domáce násilie, kde sa im sprostredkuváva všetko aj naživo. Otecko, v neskorých hodinách, spoločensky unavený „ obdarí" svoju manželku „ krásnymi" slovnými spojeniami a aby jej náhodou nebolo malo uštedrí ešte pár modrín... nuž a keď je už o manželku postarané, príde na rad dieťa. Najskôr treba skontrolovať už spomínanú žiacku knižku, aby sme mali pre čo dieťa „vychovávať."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čo je vlastne ta agresivita?? V psychológii sa uvádza, že je to sklon konať nepriateľským, útočným až deštruktívnym spôsobom (voči osobám, inštitúciám, sebe samému). To len aby sme si pripomenuli... Ale je to tiež sklon k sociálnej dominancii a kontrole konania druhých. Dominancii a kontrola, spomíname? (svalnáči, oblečenie, žiačka knižka). No, žeby to bolo dedičné ? ...a tie psychické nátlaky - tie sú teraz veľkým hitom! „ Neopováž sa doniesť horšiu známku ako jednotku, ináč si ma ani neželaj!!" „Daj mi, prosím ťa pokoj, nevidíš, že mám veľa práce!!!" „To si tiež mohol nakresliť aj lepšie..." „Tvoja sestra sa snaží oveľa viac.."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aj porovnávanie súrodencov je veľkým ťahákom deti k agresivite, potrebujú si totiž dokázať, že aj ony sú v niečom dobré a že si vedia udržať rešpekt...

Myslím, že už netreba uvádzať k tejto téme žiadne príklady. Jednoducho povedané deti sú dnes agresívnejšie, lebo ich k tomu my, dospelí, sami učíme. Teda, deti budú také, dokiaľ my nezmeníme prístup k nim a začneme s nimi viac a správne komunikovať, zaujímať sa o ne, a všeobecne viac jeden o druhého. Moderná technika je totiž naozaj super, len má jednu chybičku krásy, a to, že robí z nás ľudí len akýchsi samostatných tvorov, áno tvorov, ale nie ľudí. A tak navzájom kašleme na seba, „keď si poradím ja, nech si tiež sám poradí" ja mám dosť svojej práce ... Občas prehodíme zopár viet, aby sa nepovedalo.. alebo aby sme ukázali, že s jazykovým ústrojenstvom je všetko v poriadku. A teda ak málo tvoríme dialógy, ťažko sa učiť chápať svojho blížneho, raz-dva stratíme nervy a ...

Miroslava Klimková

Miroslava Klimková

Bloger 
  • Počet článkov:  20
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Človek, hľadajúci Pravdu... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu